صفحه اول    تماس    ارسال خبر    پیوندها  
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 - 09:56   
  تازه ترین اخبار:  
   پربیننده ترین مطالب  
  افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی آغاز شد
  نوسان ۱۱تا ۷۰ درصدی قیمت مسکن
  دولت ارز 4200 تومانی هم به ما بدهد، قیمت را پایین نمی آوریم!
  ورود شرکت‌ های بزرگ اقتصادی اروپا به ایران غیرممکن است
  دلار تک نرخی گران شد؛ ۴ هزار و ۲۰۵ تومان
  توضیح بانک مرکزی از بسته شدن حساب بانکی ایرانیان در گرجستان
  ضرر هزار میلیاردی سایپا در سال 96 + نمودار
  این همه گرانی و کاهش تورم به رقم کم‎سابقه ۸ درصد؟
  شکایت سیف از نمایندگان مجلس
  توقف ساخت پروژه مهر ماندگار پل خلیج فارس پس از 8 سال / رقابت قرارگاه خاتم و چینی‌ها برای ساخت این پروژه
  آغاز فروش ویژه محصولات ایران خودرو در خرداد + جزئیات
  سازمان امور مالیاتی مدیر دوتابعیتی ندارد
 
   آخرین مطالب  
  ورود شرکت‌ های بزرگ اقتصادی اروپا به ایران غیرممکن است
  دولت ارز 4200 تومانی هم به ما بدهد، قیمت را پایین نمی آوریم!
  مالیات خودروهای وارداتی گران می‌شود + جزئیات
  این همه گرانی و کاهش تورم به رقم کم‎سابقه ۸ درصد؟
  ضرر هزار میلیاردی سایپا در سال 96 + نمودار
  قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران شد
  آغاز فروش ویژه محصولات ایران خودرو در خرداد + جزئیات
  تحقق مبارزه با فساد تنها از طریق واگذاری امور به بخش خصوصی
  چرا حساب بانکی ایرانیان در گرجستان بسته شد
  سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم منصوب شد
  بانک سینا ۱۰ هزار میلیارد برای اشتغال مصوب کرد
  جدیدترین نسخه پات به بازار آمد
- اندازه متن: + -  کد خبر: 82874صفحه نخست » اخبار ویژهپنجشنبه، 27 اردیبهشت 1397 - 16:30
عوارض آزادراه‎ها ۲۰درصد گران شد
اکو ویژن: معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این که از نیمه سال ۹۵ و کل سال ۹۶ افزایش قیمت نداشته ایم گفت: پس از ۱۸ ماه میانگین ۲۰ درصد نرخ عوارض آزاد راهها افزایش یافت.
  

امیر امینی تاکید کرد: البته در برخی آزاد راهها این افزایش به 32 درصد هم می رسد که این موضوع با توجه به نرخ تردد، میزان سرمایه گذاری، زمان استهلاک سرمایه و حتی صرفه جویی در مصرف سوخت و وقت کاربر تعیین می شود.

وی در تشریح توضیحات خود گفت:‌ مثلا با احداث آزادراه قم - گرمسار 154 کیلومتر مسیر کوتاه شد که طبیعتا با این موضوع در میزان سوخت و زمان صرفه جویی می شود که اگر فقط میزان سوخت مصرفی را ملاک قرار می دادیم باید از مالک هر خودروی شخصی حدود 18 هزار تومان عوارض دریافت می کردیم اما این میزان دریافت نمی کنیم، با این حال ما شاهد استقبال بیش از برآوردهای مردم از این بزرگراه هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که افزایش عوارضی آزاد راهها عده معدودی از هموطنانمان را در برمی گیرد گفت: تنها 5 تا 7 درصد تردد کشور از آزاد راهها و 95 درصد بقیه از دیگر زیرساختهای کشور انجام می شود.

وی درباره چگونگی افزایش عوارض آزادراهها گفت: قانون احداث طرح های راه و ترابری بر اساس قانون مشارکت اجرا می شود که با استفاده از مواد آن با بخش های خصوصی قرارداد منعقد می شود.

وی با بیان این که تا سال 92 فقط آزادراهها در این چارچوب احداث و از محل عوارض سرمایه سرمایه گذاران تامین می شد گفت: در حال حاضر با این شیوه دیگر سامانه های حمل و نقلی از جمله احداث ریل و فرودگاه هم اجرا می شود و این راهکاری است برای سرمایه گذاری در طرحهایی که دولت امکان آن را ندارد و از توان بخش خصوصی استفاده می کند.

معاون اقتصاد و برنامه ریزی حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: البته ما در کنار زیرساختهای آزادراهی زیرساخت هایی هم داریم که مردم بدون پرداخت عوارض می توانند از آن استفاده کنند که در این باره نیز دولت به عنوان وظیفه اجتماعی اش هزینه احداث و تعمیر و نگهداری آن را تقبل می کند.

این مقام مسئول درباره نحوه نرخ گذاری بر عوارض آزادراهها نیز گفت: قانونگذار اجازه داده به پیشنهاد سرمایه گذار و با تصویب وزیر راه و شهرسازی در قبال خدماتی که به استفاده کنندگان عرضه می شود، نرخ گذاری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بعد از مدتی که سرمایه گذار سرمایه گذاری اش را انجام داد و اصل و نرخ سود سرمایه گذاری اش را مستهلک کرد این سرمایه به عنوان سرمایه ملی به دولت و در نهایت منافع آن به آحاد جامعه تعلق می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هر قدر افزایش نرخ عوارضیها دیرتر انجام شود سرمایه سرمایه گذاران دیرتر مستهلک می شود و سرمایه در دست سرمایه گذار باقی می ماند گفت: شریانهای حمل و نقلی ما دچار افزایش تقاضای تردد هستند که این مسئله هم ایمنی مسیرهای ما را کاهش می دهد و حجم ترافیک و توقف ها را موجب می شود.

وی با بیان اینکه در کشور 19 آزادراه وجود دارد که از این تعداد 3 آزادراه دولتی است گفت: تصمیم بر این است که با واگذاری نظام تصدیگری و استفاده از سرمایه گذاری مجدد بخش خصوصی، ارتقا سطح سرویس فعلی و تعمیر و نگهداریهای دوره ای را به صورت دریافت عوارض مجدد به سرمایه گذاران واگذار کنیم.

امینی در ادامه گفت: مثلا برای یک آزاد راه 150 کیلومتری 6 خطه، سالانه به 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که دولت توان تامین آن را ندارد، که اگر با یک ترافیک متوسط سالانه حدود 25 هزار دستگاه خودرو از آن عبور کند در هر سمت آن باید از هر خودرو 3 تا 3500 تومان عوارض دریافت تا نرخ سرمایه گذاری مستهلک شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است شریانهای کشور را تا پایان برنامه ششم و اواسط برنامه هفتم به 10 هزار کیلومتر آزاد راه تبدیل کنیم باید از توان بخش خصوصی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
   دیگر رسانه ها  
اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان؛ دو کشتی گیر دیگر به تمرینات دعوت شدند -- آریا
گوچی به دنبال اثبات خود -- روز نو
آقای گل در آستانه خانه نشینی! -- شفقنا
بدشانسی دوباره وریا غفوری/پیج اینستاگرامش هک شد! -- روز نو
رونمایی از پیراهن اول تیم ملی؟ / عکس -- ملیت
فواید گریه کردن و اشک ریختن -- اتاق خبر
طرز تهیه کباب کوبیده دو رنگ -- اتاق خبر
واردات بیش از 318 تن ساعت دیواری / خروج بیش از 3 میلیارد تومان ارز از کشور+جدول -- اتاق خبر
بسته جایگزین انتقال پایتخت -- اتاق خبر
تداوم سامانه بارشی تا فردا -- اتاق خبر
 
   قیمت جهانی ارز  
 
   قیمت جهانی طلا  
 
   بازار طلا و ارز  
   قیمت جهانی نفت  

 
   شاخص بورس  
   قیمت روز خودرو  
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© اکو ویژن 1391
info@ecovision.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار