صفحه اول    تماس    ارسال خبر    پیوندها  
جمعه، 7 اردیبهشت 1397 - 09:17   
  تازه ترین اخبار:  
   پربیننده ترین مطالب  
  عملکرد ضعیف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  تراز تجاری فروردین ماه مثبت شد
  جلسه ویژه سازمان میراث و گردشگری با سیف
  کوچ خرید و فروش ارز به دنیای مجازی
  روایت شریعتمداری از توقف و افزایش تعرفه واردات خودرو/ رانت‌های واردات غیرقانونی را پس‌می‌گیریم
  بانک مرکزی، بیت کوین را توصیه نمی کند
  سرسختی برخی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج
  تورم فروردین ماه ۹.۲ درصد شد
  مسئولیت های اجتماعی بانک مهر اقتصاد
  چگونه قربانی حملات فیشینگ بانکی نشویم
  پیشرفت قطعه سوم راه‌آهن خواف - هرات به ۸۰ درصد رسید
  رشد بیش از ۶۰ درصدی پوشش بیمه ایرانیان
 
   آخرین مطالب  
  عملکرد ضعیف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  جلسه ویژه سازمان میراث و گردشگری با سیف
  پیشرفت قطعه سوم راه‌آهن خواف - هرات به ۸۰ درصد رسید
  ساماندهی معوقات بانکی کلید خورد
  حفظ تورم تک رقمی در سال جاری
  روایت شریعتمداری از توقف و افزایش تعرفه واردات خودرو/ رانت‌های واردات غیرقانونی را پس‌می‌گیریم
  رفتار دولت در نحوه صدور و ابطال کارت‌های‌ بازرگانی متناقض است
  دولت یا واردکنندگان؛ کدام یک در واردات خودرو تخلف کردند؟
  قیمت ۳ محصول پرمصرف لبنی بعد از یک سال مشخص نشد
  سازوکار تخصیص ارز ۳۸۰۰ تومانی برای واردات کالای اساسی مشخص نیست
  خودکفایی ایران در تولید آلومینیوم در سال 2019/ رشد 70 درصدی تولید
  واردات ۱.۸میلیارد دلار خودرو در سال گذشته/ کاهش واردات نسبت به سال ۹۵
- اندازه متن: + -  کد خبر: 82191صفحه نخست » اخبار صنعت و حمل و نقلجمعه، 24 فروردین 1397 - 15:00
با 145 میلیون تومان، تیوولی بخریم یا رنو کپچر؟
اکو ویژن: روزنامه هفت صبح نوشت: با ادامه رشد قیمت ارز و رسیدن نرخ دلار به 5100 تومان، بازار خودرو بازهم با افزایش قیمت روبرو شد و این بین، رده کراس‌اوورهای کامپکت و اقتصادی بیشترین تاثیر را از این رشد قیمت به خود دید.
  

رنو کپچر که تا پیش از این و در میانه اسفند، بهایی ۱۳۸ میلیون تومانی داشت، در نخسیتن روزهای سال ۹۷ بهایش به بیش از ۱۴۴ میلیون تومان رسد تا رسما مرزهای جدیدی را در زمینه رشد قیمت تجربه کند. سانگ‌یانگ تیوولی رقیب کره ای کپچر هم که در دو سال اخیر فروش بسیار موفقی را در ایران تجربه کرده پس از عبور از قیمت ۱۴۰ میلیونی در واپسین روزهای اسفند ۹۶، هم‌اینک به بهای ۱۴۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌رسد تا به این ترتیب دو خودروی هم‌رده در مرز 145 میلیون تومان نبردی تمام عیار را شکل دهند.

در مقام مقایسه، باید کپچر و سانگ یانگ را دو خودروی کاملا متفاوت برای سلایق گوناگون عنوان کرد که هریک کاربرد مخصوص به خود را دارند. طبق تجربه اغلب خریداران این کلاس، هرچقدر سواری کپچر نرم و بی‌سروصدا با چاشنی راحتی و سهولت رانندگی است اما تیوولی اتومبیلی خشن‌تر، اسپورت‌تر، با سروصدای بیشتر و البته لرزش‌های بدنه متعدد است که با گنجایش بیشتر اتاق، قدرت مانور بهتری را به راننده در مسیرهای بلند و جاده ای می‌دهد. البته عمده دلیل موفقیت کپچر در مسیرها پایداری بالای خودرو است که برامده از شاسی و فنربندی خوب خودرو بوده که از مدل اسپرت کلیو به عاریت گرفته است.

موتور ۱۲۰۰ سی‌سی و ۴ سیلندر کپچر به کمک یک سامانه توربو قدرتی معادل ۱۱۹ اسب بخار دارد و کمتر از 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. تیوولی اما با یک موتور ۱۶۰۰ سی‌سی۴ سیلندر، از توانی حدود ۱۲۸ اسب بخار سود برده و ضمن شتاب بهتر، مصرف سوخت بالاتری هم به میزان ۷ لیتر دارد.

در مقام مقایسه، دو خودروی سبکی یکسان را برای تولید یک کراس‌اوور کامپکت انتخاب کرده‌اند. سقف رنگ، بدنه پر خط و خطوط، احجام اغراق آمیز و البته موتورهای کوچک در هر دو خودرو یکسان هستند با این حال کپچر خودروی کوچک‌تر و البته زیباتری است. خطوط سیال روی بدنه در هماهنگی با سقف رنگیف چراغ های کوچک در جلو و عقب و یک لوگوی بزرگ در مرکز جلوپنجره به شما یادآوری می‌کند با یک اتومبیل اصیل روبرو هستید. سانگ یانگ اما چندان در قید و بند زبان طراحی اختصاصی یا معرف لوگوی خود نبوده و سعی کرده روی ساخت یک حجم مدرن و جذاب تمرکز کند. این رویه سانگ یانگ البته به ضرر برند این شرکت تمام شده بطوریکه حتی پس از حضوری ۲۰ ساله در ایران، هنوز هم اغلب مردم تصور می‌کنند سانگ یانگ یک اتومبیل چینی ارزان قیمت است.

این کره ای محبوب در ایران، با طول دقیق 4.19 متر، حدود ۷سانتی‌متر از کپچر بلندتر است ولی فاصله بین دو محور خودرو یکسان بوده و این گواهی است بر مهندسی پیشرفته و مدرن رنو که با کاهش از طول و وزن خودرو توانسته خودرویی کوچکتر و البته جادارتر بسازد.

در نهایت اینکه در مسیرهای شهری رنو کپچر اتومبیلی برجسته و در ترافیک شهری خودرویی بسیار جذاب و راحت است. سانگ یانگ اما روح شرور خود را در مسیرهای بلند و جاده‌ای بهتر نشان می‌دهد و لذت بالاتری را عاید راننده خود می‌کند.
بدون شک خرید کپچر با توجه به سطح امکانات ارتباطی و رفاهی بیشتر، انتخاب بهتری است مخصوصا که سطح ایمنی کپچر 5 ستاره بوده و کیفیت ساخت بالاتری را در مقایسه با تیوولی از خود ارائه می‌کند.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
   دیگر رسانه ها  
بازیگر معروف به آی فیلم می آید -- پارس
خریدهای استقلال در لیست پرسپولیس! -- پارس
معرفی رشته های علمی کاربردی-4 کاردانی فنی مکانیک خودرو -- فارس
توصیه های سیف به سپرده گذاران ارزی -- پارس
20 انتقاد از مایکروسافت به خاطر وصله های امنیتی -- ایسنا
گزارش تصویری از کشف کشتی غرق شده بعد از 107 سال -- ایران پژواک
محاکمه رییس جمهور اسبق پرو به اتهام عقیم سازی زنان -- ایلنا
انتخابات پارلمانی لبنان؛ موازنه رقابت های سیاسی تغییری نکرده است -- ایسنا
سعدی و سعادت -- تابناک
سرمربی اتلتیکومادرید محروم خواهد شد -- پارس فوتبال
 
   قیمت جهانی ارز  
 
   قیمت جهانی طلا  
 
   بازار طلا و ارز  
   قیمت جهانی نفت  

 
   شاخص بورس  
   قیمت روز خودرو  
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© اکو ویژن 1391
info@ecovision.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار