صفحه اول    تماس    ارسال خبر    پیوندها  
شنبه، 2 تیر 1397 - 08:42   
  تازه ترین اخبار:  
   پربیننده ترین مطالب  
  فروش پژو 206، 405، سمند و رانا با قیمت قطعی از شنبه 2 تیر
  حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر حسینی، استاد اخلاق درگذشت
  ۹ متهم پرونده موسسات مالی در بازداشت هستند
  سیاست‌های حمایتی چین بورس‌های آسیایی را سبزپوش کرد
  مرحله سوم فروش قطعی محصولات ایران خودرو ویژه عید سعید فطر
  قیمت ارزهای دولتی امروز ۹۷/۰۳/۳۱| دلار ۳ تومان گران شد
  سود ۱ میلیونی هر قطعه سکه برای خریداران ثروتمند/ خریداران سکه پیش فروش، 7.6 هزار میلیارد تومان سود کردند
  پیشنهاد تاسیس بانک مشترک ایرانی – سوری
  ثبت قیمت کالاهای بهره‌مند از ارز رسمی در سامانه ۱۲۴ الزامی شد
  بانک آینده ۲هزار فقره وام ازدواج پرداخت
  تحریم‌های آمریکا یعنی هیچ شرکت بزرگ نفتی برای معامله با ایران ریسک نمی‌کند
  علت جهش قیمت ملک بررسی شد
 
   آخرین مطالب  
  ثبت قیمت کالاهای بهره‌مند از ارز رسمی در سامانه ۱۲۴ الزامی شد
  تحریم‌های آمریکا یعنی هیچ شرکت بزرگ نفتی برای معامله با ایران ریسک نمی‌کند
  اجرا و بهره برداری پروژه های ریلی و توسعه ای بطور کامل به بخش خصوصی واگذار شوند
  سیاست‌های حمایتی چین بورس‌های آسیایی را سبزپوش کرد
  قیمت ارزهای دولتی امروز ۹۷/۰۳/۳۱| دلار ۳ تومان گران شد
  حامد فلاح زاده، ۲ فصل دیگر با سایپا تمدید کرد
  حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر حسینی، استاد اخلاق درگذشت
  مرحله سوم فروش قطعی محصولات ایران خودرو ویژه عید سعید فطر
  عدم امکان صلح در فروش های قطعی ایران خودرو
  سود ۱ میلیونی هر قطعه سکه برای خریداران ثروتمند/ خریداران سکه پیش فروش، 7.6 هزار میلیارد تومان سود کردند
  فروش پژو 206، 405، سمند و رانا با قیمت قطعی از شنبه 2 تیر
  ۹ متهم پرونده موسسات مالی در بازداشت هستند
- اندازه متن: + -  کد خبر: 81834صفحه نخست » اخبار صنعت و حمل و نقلسه شنبه، 22 اسفند 1396 - 10:30
رایزنی وزارت صنعت با استاندارد برای مهلت‌ دادن به خودروسازان / وزیر صنعت برای افزایش قیمت خودرو قول داد
اکو ویژن: مشاور خودرویی وزیر صنعت از رایزنی وزارت صنعت با سازمان استاندارد برای مهلت‌دهی به خودروسازان در اجرای استانداردهای 85گانه خبر داد.
  

اصغر خسروشاهی در یک نشست خبری اظهار داشت: مذاکره بین مدیران وزارت صنعت و سازمان استاندارد در مورد اجرای استانداردهای 85گانه صنعت خودرو در حال انجام است و در این مورد باید برنامه ریزی جدیدی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: درخواست ما مهلت‌دهی به خودروسازان است تا پس از گذشت یک فرصت زمانی، استانداردهای جدید برای خودروهای تولیدی اعمال شود.

مشاور خودرویی وزیر صنعت با بیان اینکه باید برای توقف تولید خودروهای قدیمی برنامه‌ریزی شود، گفت: نمی‌توانیم تولید خودرویی که با قیمت پایین به مشتریان عرضه می‌شود را متوقف کنیم و مردم را از داشتن خودرو محروم کنیم.

وی همچنین به پیگیری موضوع تغییر تعرفه گمرکی واردات قطعات خودرو به کشور خبر داد و گفت: طبق پیشنهادی که در وزارت صنعت مطرح است، تعرفه گمرکی واردات قطعات برای خودروهایی که میزان داخلی‌سازی آنها کمتر از 20 درصد است، از رقم 40 به 55 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین برای خودروهایی با میزان داخلی‌سازی 20 تا 30 درصد، تعرفه گمرکی از 32 درصد به 40 درصد افزایش می‌یابد.

به گفته وی، تعرفه گمرکی واردات قطعات برای خودروهای با داخلی سازی 30 تا 40 درصد نیز همان 26 درصد سابق و برای داخلی‌سازی 40 تا 50 درصدی همان 20 درصد سابق پیشنهاد شده است. تعرفه گمرکی برای خودروهای با داخلی‌سازی بالای 50 درصد نیز معادل 15 درصد پیشنهاد شده است.

مشاور خودرویی وزیر صنعت همچنین با تاکید بر لزوم خروج شورای رقابت از موضوع قیمت‌گذاری خودروها، گفت:‌ در حال حاضر دولت هیچ یارانه‌ای به صنعت خودرو پرداخت نمی‌کند و حمایتی از این صنعت نمی‌شود. در نتیجه ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو لزومی ندارد.

وی در واکنش به این موضوع که ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو به دلیل انحصار در بازار است، گفت: در حال حاضر انحصاری در بازار نداریم و شرکت‌ها با یکدیگر رقابت دارند.

* استانداردهای 85گانه از دی 98 اعمال شود

به گزارش فارس، مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان نیز در این نشست خبری با اشاره به افزایش 35 درصدی قیمت مواد اولیه تولید قطعات خودرو، گفت: برای افزایش قیمت قطعات و خودرو رایزنی‌هایی با وزیر صنعت انجام شده و ایشان قول داده است که بعد از تعطیلات نوروز، روال این کار انجام شود.

وی تصریح کرد: در عین حال دنبال این هستیم که مجوز آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو را دریافت کنیم و قیمت خودرو توسط خودروسازان تعیین شود.

بیگلو در مورد اصرار قطعه‌سازان و خودروسازان بر ادامه تولید خودروهای قدیمی و تاخیر در اجرای استانداردهای 85گانه نیز گفت: اصراری بر تولید خودورهای قدیمی نداریم بلکه معتقدیم باید خودروی جایگزین برای خودروهای قدیمی وجود داشته باشد.

وی این سوال را مطرح کرد که اگر پراید حذف شود، مردم چه خودرویی سوار خواهند شد و چه جایگزینی برای این خودرو خواهیم داشت؟

وی همچنین با طرح این سوال که هزینه استانداردسازی را چه کسی باید پرداخت کند؟ گفت: اختلاف نظر ما در مورد اجرای استانداردهای 85 گانه مربوط به کمتر از 10 قلم استاندارد است که سنسور تصادف نکردن با عابر پیاده، سیگنال تغییر لاین و دی‌لایت خودرو از آن جمله است.

بیگلو در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پیشنهاد شما اعمال چه مدت تاخیر در اجرای استانداردها است؟ گفت:‌ پیشنهاد کردیم اجرای این استانداردها از دی 98 عملی شود و قبلاً نیز در جلسه مربوط به این موضوع، خودروسازان پیشنهاد مهلت سه ساله را مطرح کرده بودند.

* قیمت گذاری خودرو آزاد شود

به گزارش فارس فرهاد به‌نیا سخنگوی انجمن قطعه‌سازان نیز در این نشست خبری محدود بودن سقف اعتبارات پرداختی به قطعه‌سازان را از جمله مشکلات این صنعت عنوان کرد و گفت: این موضوع را از طریق انجمن پیگیری می‌کنیم ولی تاکنون نتوانسته‌ایم از شورای پول و اعتبار به نتیجه‌ای برسیم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم جلوگیری از افزایش قیمت مواد اولیه تولید قطعات از سوی دولت، گفت: در این صورت، قیمت خودرو نیز افزایش نخواهد یافت و این در حالی است که افزایش قیمت خودرو می‌تواند باعث نارضایتی و زیان تولیدکنندگان شود.

وی تاکید کرد: اگر وزارت صنعت و شورای رقابت نمی‌توانند راهکاری برای مدیریت قیمت مواد اولیه داشته باشند، اجازه دهند که قیمت خودرو نیز آزاد شود.

وی همچنین با اشاره به طلب 8 هزار میلیارد تومانی قطعه‌سازان از ایران خودرو و سایپا گفت: در حال حاضر ایران خودرو طلب قطعه‌سازان را حداکثر 4 ماهه پرداخت می‌کند ولی این مدت برای سایپا بیشتر از 4 ماه است.

* تجهیزات 20 سال پیش قطعه‌سازان جوابگوی نیاز صنعت خودرو نیست

حسین نجاری، مدیرعامل ساپکو نیز در این نشست با انتقاد از تکنولوژی قدیمی شرکت‌های قطعه‌ساز ایرانی،‌ گفت: با توجه به روند تغییرات تکنولوژی، قطعه‌سازان نیز باید در فرایندهای تولید خود تغییرات اساسی ایجاد کنند. در حال حاضر تکنولوژی تولید خودرو در دنیا به سمت محصولات برقی در حال پیشرفت است و با این وجود، قطعه‌سازان ما تا 5 سال آینده دچار مشکلاتی خواهند شد.

وی ادامه داد: قطعه‌سازان باید توجه بیشتری به طراحی، مهندسی و تحقیقات داشته باشند.

وی با بیان اینکه دریافت مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان مهم است ولی نه به اندازه موضوع بقای صنعت قطعه‌سازی، گفت: تجهیزات 20 سال پیش قطعه‌سازان جوابگوی نیاز فعلی صنعت خودروسازی نیست.

نجاری همچنین در مورد قراردادهای منعقد شده با قطعه‌سازان برای تولید قطعات محصولات جدید پژو نیز گفت: برای تولید قطعات پژو 2008، پژو 301 و پژو 208 معادل 2500 میلیارد تومان قرارداد با 70 قطعه‌ساز منعقد شده است.

وی با بیان اینکه طراحی، تحقیق و توسعه و مهندسی نیازمند سرمایه‌گذاری وحشتناکی نیست، گفت:‌ قطعه‌سازان در حوزه طراحی،‌ مهندسی و تحقیقات ضعف دارند که باید در این بخش سرمایه‌گذاری شود.

به گفته وی، قبلا حدود 90 درصد قطعات خودرو توسط ایران خودرو تولید می‌شد، در حالی که هم اکنون 80 درصد قطعات توسط تأمین کنندگان تولید می‌شود و برخی سازندگان، کشاورز بودند که وارد صنعت قطعه‌سازی شدند.

انتهای پیام/

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
   دیگر رسانه ها  
استخدام همکار خانم آشنا به کامپیوتر جهت شرکت پزشکی -- ای استخدام
استخدام دندانپزشک خانم و آقا با پروانه کرج -- ای استخدام
استخدام خانم منشی و دستیار جهت مطب دندانپزشکی در تبریز -- ای استخدام
استخدام بازاریاب با مزایا در شرکت داده پردازان مدریک -- ای استخدام
استخدام خانم فارغ التحصیل رشته مددکاری اجتماعی در همدان -- ای استخدام
استخدام نیروی خانم آشنا به اتوکد و طراحی معماری ساختمان-مشهد -- ای استخدام
استخدام تعدادی خانم جهت کار در طلاسازی کاظمی در تبریز -- ای استخدام
استخدام پزشک با مدرک MMT جهت کار در کرج -- ای استخدام
استخدام کارگر ساده چسب زن جهت تولیدی کفش در تبریز -- ای استخدام
استخدام مسئول دفتر فنی در یک شرکت عمرانی در مشهد -- ای استخدام
 
   قیمت جهانی ارز  
 
   قیمت جهانی طلا  
 
   بازار طلا و ارز  
   قیمت جهانی نفت  

 
   شاخص بورس  
   قیمت روز خودرو  
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© اکو ویژن 1391
info@ecovision.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار