صفحه اول    تماس    ارسال خبر    پیوندها  
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 - 19:23   
  تازه ترین اخبار:  
   پربیننده ترین مطالب  
  وعده‌های تکراری بازشدن ثبت سفارش خودرو و قیمت‌هایی که گران می‎شود
  پشت‎پرده تغییر قوانین واردات خودرو پس از ۸ سال
  واریز سود سهام عدالت، هفته آینده
  خودروهایی که به خط پایان رسیدند
  مسجد ها، تکیه ها و هیات های مذهبی بیمه می شوند
  وضعیت قرمز برخی صنایع بورسی
  چک های سابق تا اردیبهشت ۹۷ پاس می شوند
  دستور دکترنوربخش برای رسیدگی به حوادث زنجان
  برندگان قرعه‌کشی پرداخت الکترونیک سداد مشخص شدند
  شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران اوّل شد
  پیشرفت ۸۲ درصدی راه‌آهن مراغه-ارومیه/‌ اعتبار پروژه ۸۷۰ میلیارد تومان
  تقویت بازارهای بورس‌ قطر پس از قرارداد خرید 24 فروند هواپیما از انگلیس
 
   آخرین مطالب  
  افزایش سرمایه بورسی ها در شش ماه اول
  معادن کوچک برای تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه، پیشنهاد دهند
  طرح فیروزه نتیجه عمل به مسئولیت اجتماعی است
  صادرات سالانه بیش از 75 میلیون دلار کالا از ایران به آفریقای جنوبی
  دستور دکترنوربخش برای رسیدگی به حوادث زنجان
  بانک ملی بنگاه‌های اقتصادی را از ورشکستگی نجات داد
  چک های سابق تا اردیبهشت ۹۷ پاس می شوند
  جشنواره همراهان رفاه تمدید شد
  طرح ضربتی اعطای وام ازدواج تمدید شد
  بازدید کارشناسان فیلیپ سیدنی از موزه بانک ملی
  پیشرفت بانک ملی در اجرای قوانین پولشویی
  بانک سامان به سامانه صیاد پیوست
- اندازه متن: + -  کد خبر: 78416صفحه نخست » اخبار ویژهشنبه، 18 شهریور 1396 - 16:30
معاون سیر و حرکت راه‌آهن اعلام کرد:
تخفیف ۵۰ درصدی کرایه در قطار ترانزیتی چین-ایران
اخبار اکو ویژن - کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، توسعه همگون سرزمینی و آمایش سرزمینی از مزایای توسعه ریلی است.
  

به گزارش اکو ویژن - ابراهیم محمدی، معاون بهره‌برداری راه‌آهن با اشاره به توافق چهار کشور ایران، چین، ترکمنستان و قزاقستان برای راه‌اندازی قطار باری چین-ایران و حرکت آن از روز ۱۴ شهریور از مبدأ چین، از اعمال تخفیف ۵۰ درصدی در نرخ کرایه در راستای تشویق صاحبان کالا خبر داد و با اشاره به راه‌اندازی قطار باری چین-ایران گفت: در دو سال گذشته جلسات دو، سه و چهارجانبه‌ای بین کشورهای «ایران و ترکمنستان»، «ایران و ترکمنستان و قزاقستان»‌ و «ایران و ترکمنستان و قزاقستان و بخش کانتینری راه‌آهن چین و مناطق آزاد این کشور» برای راه‌اندازی‌ قطار باری چین-ایران برگزار شد.

وی ادامه داد: در سال 2010 میلادی قطار باری آزمایشی از چین به ایران آمد اما سیر آن ادامه‌دار نبود، زیرا مشکلاتی داشت، اول آنکه نرخ واحدی بین چهار کشور در این حوزه وجود نداشت، دوم آنکه موضوعات در مرزها بین این چهار کشور حل نشده بود همچنین تسهیل ارتباط بین این چهار کشور در حوزه‌ قطار باری مذکور در ابهام بود.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن همچنین مشخص نبودن زمان اجرا‌ی تعهد طرفین و‌ سرعت قطار مذکور را از دیگر دلایل ادامه نداشتن سیر قطار باری از چین به ایران در گذشته اعلام کرد.

محمدی اظهار داشت: در توافق چهارجانبه عشق‌آباد، توافق چهارجانبه آلماتی و جلساتِ ‌تهران مقرر شد پیگیری این قطار توسط کشور قزاقستان انجام شود ضمن آنکه تأمین بار این قطار از مبدأ چین برعهده کشور چین باشد و تأمین بار برگشت این قطار از ایران به چین برعهده سه کشور دیگر (ایران، ترکمنستان و قزاقستان) باشد.

وی افزود: برای این قطار باری با چهار امضای مسئولان چهار کشور، نرخ واحد «کانتینر‌-کیلومتر» تعیین و به کشورها ابلاغ شد ضمن آنکه در توافق‌نامه آلماتی این نرخ واحد بین چهار کشور به امضا رسید. ‌برای اولین بار نرخ حمل واحد کانتینر در کریدور چین به ایران توافق و پس از آن براساس مذاکره با 3 منطقه آزاد چین مقرر شد قطار چین به ایران راه‌اندازی شود

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود قطار باری چین ـ ایران از مناطقی نظیر اینچه‌ئون و ایبو کشور چین به مقصد ایران تردد کند .

محمدی هدف از راه‌اندازی این قطار باری را فعال‌سازی کریدور ترانزیت ریلی چین به ایران عنوان کرد و گفت: در راستای جذب صاحبان کالا به قیمت حمل در این قطار 50 درصد تخفیف اختصاص داده‌ایم.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن به مزایای استفاده از این قطار برای صاحبان کالا اشاره کرد و گفت: قبلاً در مسیر دریایی کالا 35 روزه از چین به ایران می‌رسید، اما با راه‌اندازی این قطار باری جابه‌جایی کالا حداکثر 14 روز زمان می‌برد.

محمدی اظهار داشت: قطار باری چین به ایران بعدازظهر روز 14 شهریورماه با 41 کانتینر 40 فوتی از اینچه‌ئون چین حرکت کرد و طبق پیش‌بینی ما در مدت زمان 10 روز به مرز اینچه‌برون ایران می‌رسد و حدود سه روز بعد نیز در تهران خواهد بود.

وی طول این مسیر ریلی ترانزیتی را 3400 کیلومتر اعلام کرد و گفت: این قطار با مبدأ چین، یک‌هزار کیلومتر راه‌آهن در خاک چین، یک‌هزار کیلومتر در خاک قزاقستان، 700 کیلومتر در خاک ترکمنستان و 700 کیلومتر راه‌آهن را در خاک ایران طی می‌کند تا به تهران برسد.‌

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن بیان کرد:‌ این قطار ‌ابتدا هر ‌ماه یک‌بار در این مسیر ریلی تردد می‌کند و امیدواریم در آینده بتواند‌ کریدور ترانزیتی چین به ‌بندر شهید رجایی ایران را فعال کند.

محمدی همچنین اظهار داشت:‌ در خصوص ترانزیت ریلی بار از کشور چین به اروپا و نیز کشور هند به اروپا از طریق ایران‌ مذاکراتی در حال انجام است و به‌زودی به نتیجه خواهد رسید.

* رشد 60 درصدی ترانزیت ریلی در سال جاری

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن به رشد 60 درصدی ترانزیت ریلی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: این رشد در ماه‌های آتی ادامه دارد.

محمدی با اشاره به اینکه سال گذشته 27.5 میلیارد تن کیلومتر کالا توسط ریل جابه‌جا شد، اضافه کرد: امسال هدف‌گذاری جابه‌جایی کالا 43 میلیارد تن کیلومتر است.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن یادآور شد: کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، توسعه همگون سرزمینی و آمایش سرزمینی از مزایای توسعه ریلی است./ فارس

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
   دیگر رسانه ها  
حمله خمپاره ای داعش به کاروان کمک های ایران در دیرالزور -- اسپوتنیک
10 بازیکن استقلال که به ذوب آهن گل زده اند/ متخصص گلزنی به ذوبی ها در هفته های هفتم -- اکوفارس
استخدام پیک موتوری و کارگر ساده جهت فست فود در تهران -- کندو
آکادمی تخصصی ژیمناستیک افتتاح می شود -- وانا نیوز
ناتو قرارداد ممنوعیت سلاح هسته ای را رد کرد -- اسپوتنیک
کشور مالزی طرح آموزشی جدیدی برای متخصصان بازار حلال راه اندازی کرد -- حوزه نیوز
انتقاد رییس جمهور اتریش از حملات ترامپ علیه برجام در سازمان ملل -- ساعت 24
ترامپ حتی الف بای حقوق را هم نمی داند -- اکوفارس
استخدام تعدادی چرخکار ماهر جهت کار در شیراز -- کندو
فرجام سخت ترین پرونده پرسپولیس / طلب ژوزه هفته بعد پرداخت می شود -- فرتاک نیوز
 
   قیمت جهانی ارز  
 
   قیمت جهانی طلا  
 
   بازار طلا و ارز  
   قیمت جهانی نفت  

 
   شاخص بورس  
   قیمت روز خودرو  
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© اکو ویژن 1391
info@ecovision.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار