صفحه اول    تماس    ارسال خبر    پیوندها  
پنجشنبه، 5 مرداد 1396 - 05:08   
  تازه ترین اخبار:  
   پربیننده ترین مطالب  
  مسابقه مخرب بانک ها بر سر نرخ سود
  تعیین تکلیف ۳ تعاونی غیرمجاز جدید
  سیف: موضوع غیرمجازها را سیاسی نکنید
  افزایش قیمت محصولات سایپا بر اساس مجوز شورای رقابت
  وزیر نیرو: سه نیروگاه بزرگ باظرفیت 1420 مگاوات در استان کرمانشاه در دست ساخت است
  تخریب رقبای بانکی با شایعه؟!
  بانک پارسیان ۳۱۰ شعبه ای شد
  امضای قرارداد فاینانس ۱.۵ میلیارد دلاری چین برای برقی‌کردن راه‌آهن تهرا‌ن‌-مشهد
  تیر گرما به پای واگن ها خورد/ چرا زمان حرکت قطارها تغییر نمی کند؟
  سینا، بانکی که شفاف بانکداری می کند
  بهره‌برداری از اتوبوس‌های تهران با حمایت بانک تجارت
  مزایای سه گانه طرح قیمت تضمینی گندم
 
   آخرین مطالب  
  محصولات سایپا از رشد کیفی و کمی خوبی برخوردار است
  استقبال بی سابقه مردم از نمایشگاه خودرو شیراز و محصولات سایپا
  مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپا، برای سال مالی منتهی به 1395
  سایپادیزل کامیون های فرسوده کشور را جایگزین می کند
  رونمایی از نخستین موتورملی کم مصرف کشور
  تامین منابع مالی، باعث تامین به موقع قطعات و افزایش رضایت مشتریان می‌شود
  افزایش قیمت محصولات سایپا بر اساس مجوز شورای رقابت
  رشد 20 درصدی تولید خودرو در 4 ماهه نخست سال جاری
  خودرو سازی ایران باید همگام با دنیا و رقبای منطقه ای خود حرکت کند
  کارخانه ایران خودرو کرمانشاه افتتاح شد
  بازدید مدیرعامل ایران خودرو از یک واحد قطعه سازی کرمانشاه
  مصوبات جلسه شورای عالی صادرات اعلام شد
- اندازه متن: + -  کد خبر: 77289صفحه نخست » اخبار صنعت و حمل و نقلیکشنبه، 25 تیر 1396 - 10:45
مترو پرند از بودجه جا مانده است
اکو ویژن: با وجودی که دو سه سال است مسوولان از افتتاح قریب‌الوقوع مترو پرند خبر می‌دهند، هنوز بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه تامین نشده است.
  
ترابر نیوز:

به گزارش ایسنا، با وجودی که بیش از ۷۱ هزار واحد مسکن مهر پرند افتتاح شده و ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در حال تکمیل است، اقبال از این شهر به دلیل کمبود خدمات زیربنایی و روبنایی و نیز نبود خطوط ریلی مناسب، پایین است. این را 6000 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی این شهر تایید می کند.

هم اکنون قطار حومه ای تهران ـ پرند در ۱۱ نوبت رفت و ۱۱ نوبت برگشت، جابه جایی مسافران را انجام می دهد. با این حال حدود ۷۰ درصد ظرفیت این قطارها خالی است. از سوی دیگر رسیدن مترو این شهر در هاله ای از ابهام قرار دارد و وعده های گاه و بیگاه مسوولان برای تکمیل مترو، تنها در حد صحبت باقی مانده است. البته عنوان می شود که ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا پایان ماه جاری مسافرگیری خواهد کرد اما ادامه مسیر به سمت پرند نیازمند بودجه ای است که بعضی افراد آن را ۳۰۰ و برخی ۴۰۰ میلیارد تومان تخمین می زنند. به محض محقق شدن تامین منابع، کار شروع و ظرف ۶ ماه پس از آن ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید.

بعد از آنکه شرکت عمران شهر جدید پرند از محل منابع داخلی خود ۳۶ میلیارد تومان برای مترو پرند هزینه کرد، در سال ۱۳۹۲ کار را به شهرداری تهران واگذار کرده و ظاهرا شهرداری منابع کافی را برای تکمیل پروژه در اختیار ندارد. البته اواخر سال گذشته مدیرعامل شرکت مترو تهران از تامین منابع مترو پرند توسط شهرداری خبر داده بود اما مشخص نیست ساکنان پرند دقیقا چه زمانی رنگ مترو را خواهند دید.

با این حال طبق اعلام شرکت عمران شهر جدید پرند قرار است نماینده رباط کریم و بهارستان جلسه ای با جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار کند تا مقدمات تامین اعتبار در اسرع وقت انجام شود.

از سوی دیگر مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ جمعیت پرند ۱۱۹ هزار نفر است؛ در حالی که اگر قرار بود جمعیت در واحدهای افتتاح شده مستقر شوند جمعیت این شهر باید بیش از ۲۰۰ هزار نفر باشد.

عضو هیات مدیره شهرهای جدید در این خصوص می گوید: پایین بودن جمعیت پرند نشان می‌دهد که بخشی از واحدهای مسکن مهر تقاضای لازم را ندارد. البته بخشی ممکن است ناشی از ضعف امکانات شهری باشد که باید تکمیل شود. ولی قسمتی از آن با هدف ورود قشر متوسط به بازار مسکن انجام شده که بدون تقاضا مانده است.

حبیب اله طاهرخانی با بیان این‌که خدمات روبنایی مسکن مهر پرند تا حد زیادی انجام شده است گفت: بحث‌های آماده سازی مهم ترین معضل پرند است که در بعضی نقاط ایجاد مشکل کرده است.

در روزهای اخیر نیز علی اکبر طاهری ـ مدیر عامل شرکت عمران پرند ـ طی بازدید از برخی پروژه های فاز ۶ از نزدیک با متقاضیان و ساکنان صحبت کرده که مشکلات و موانع در خصوص خدمات رسانی به بخش های باقی مانده پروژه مطرح شده و طاهری نسبت به رفع مشکلات، دستورات لازم را صادر کرده است.

همچنین مقرر شده مشکل آب و فاضلاب بلوک ب۲ رفع شود، محوطه سازی از ۲۵ تیرماه آغاز و ظرف مدت ۱۰ روز نیز به مرحله آسفالت برسد. مشکل آب پروژه نیز قرار است با تامین پمپ های آب به تعداد مورد نیاز حل شود و ظرف روزهای آتی آسانسورهای پروژه به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
   دیگر رسانه ها  
مدیر دفتر بهبود کیفیت آب تهران: تنها راه مدیریت آب، اتصال دریای خزر و خلیج فارس است -- جماران
نامه حجاریان به نازی آبادی ها -- ایسنا
عکس/ خواب هیجان انگیز -- جنوب نیوز
عکس/ شستشوی گنبد حرم امام حسین(ع) -- جنوب نیوز
ارسال دارو های ضروری در ایام حج به پایان رسیده است -- افکارنیوز
انهدام بمب به جا مانده از جنگ جهانی دوم در اسلوونی -- افکارنیوز
توقف تولید پراید تا پایان سال آینده -- فانوس نیوز
5 نکته مهم ورزشی برای زنان بالای 40 سال -- آریا
تهرانی ها نخستین ماه تابستان راحت تر نفس کشیدند -- آریا
روز ششم نبرد عرسال/تثبیت حضور نیروهای مقاومت در مناطق آزادشده -- ایرنا
 
   قیمت جهانی ارز  
 
   قیمت جهانی طلا  
 
   بازار طلا و ارز  
   قیمت جهانی نفت  

 
   شاخص بورس  
   قیمت روز خودرو  
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© اکو ویژن 1391
info@ecovision.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار