صفحه اول    تماس    ارسال خبر    پیوندها  
پنجشنبه، 5 مرداد 1396 - 05:01   
  تازه ترین اخبار:  
   پربیننده ترین مطالب  
  مسابقه مخرب بانک ها بر سر نرخ سود
  تعیین تکلیف ۳ تعاونی غیرمجاز جدید
  سیف: موضوع غیرمجازها را سیاسی نکنید
  افزایش قیمت محصولات سایپا بر اساس مجوز شورای رقابت
  وزیر نیرو: سه نیروگاه بزرگ باظرفیت 1420 مگاوات در استان کرمانشاه در دست ساخت است
  تخریب رقبای بانکی با شایعه؟!
  بانک پارسیان ۳۱۰ شعبه ای شد
  امضای قرارداد فاینانس ۱.۵ میلیارد دلاری چین برای برقی‌کردن راه‌آهن تهرا‌ن‌-مشهد
  تیر گرما به پای واگن ها خورد/ چرا زمان حرکت قطارها تغییر نمی کند؟
  سینا، بانکی که شفاف بانکداری می کند
  بهره‌برداری از اتوبوس‌های تهران با حمایت بانک تجارت
  مزایای سه گانه طرح قیمت تضمینی گندم
 
   آخرین مطالب  
  محصولات سایپا از رشد کیفی و کمی خوبی برخوردار است
  استقبال بی سابقه مردم از نمایشگاه خودرو شیراز و محصولات سایپا
  مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپا، برای سال مالی منتهی به 1395
  سایپادیزل کامیون های فرسوده کشور را جایگزین می کند
  رونمایی از نخستین موتورملی کم مصرف کشور
  تامین منابع مالی، باعث تامین به موقع قطعات و افزایش رضایت مشتریان می‌شود
  افزایش قیمت محصولات سایپا بر اساس مجوز شورای رقابت
  رشد 20 درصدی تولید خودرو در 4 ماهه نخست سال جاری
  خودرو سازی ایران باید همگام با دنیا و رقبای منطقه ای خود حرکت کند
  کارخانه ایران خودرو کرمانشاه افتتاح شد
  بازدید مدیرعامل ایران خودرو از یک واحد قطعه سازی کرمانشاه
  مصوبات جلسه شورای عالی صادرات اعلام شد
- اندازه متن: + -  کد خبر: 77284صفحه نخست » اخبار صنعت و حمل و نقلشنبه، 24 تیر 1396 - 21:30
ایدرو میدان نفتی سوسنگرد را توسعه می‌دهد/ طلب 2250 میلیاردی از دولت بابت خصوصی‌سازی/ ایران خودرو در پیش‌فروش پژو 2008 بی‌سلیقگی کرد
اکو ویژن: رئیس سازمان گسترش با بیان اینکه بابت واگذاری‌ها ۲۲۵۰ میلیارد تومان طلب داریم، گفت: دارایی‌ها توسط سازمان خصوصی سازی واگذار می‌شود ولی پولش بر نمی‌گردد.
  

منصور معظمی در یک نشست خبری اظهار داشت: جاده واگذاری‌ ها یک طرفه است، ما واحدهای‌های صنعتی را ایجاد می کنیم و توسط سازمان خصوصی سازی واگذار می شود اما پولش بر نمی گردد.
وی ابراز امیدواری کرد که مجلس تکلیف سازمان‌های توسعه‌ای را مشخص کند و دولت نیز بدهی اش را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه 2250 میلیارد تومان بابت واگذاری ها طلب داریم، افزود: امیدواریم هرچه زودتر بخشی از این منابع برای اجرای طرح‌های صنعتی در اختیار ایدرو قرار گیرد.

*پولهایی که به خزانه می‌دهیم برنمی‌گردد

وی ادامه داد: از مجلس و دولت می خواهیم که این اجازه را به سازمان‌های توسعه‌ای بدهند که بتوانند تولید درآمد کنند و درآمدشان را صرف توسعه کنند.

معظمی تصریح کرد: در حال حاضر ما تولید درآمد و به حساب خزانه واریز می کنیم ولی خزانه چیزی به ما نمی دهد.

معظمی در ادامه با اشاره به تصویب حدود 8.8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب 172 طرح در دولت یازدهم، افزود: حدود 5.5 میلیارد دلار از این طرح‌ها اجرایی شده و در حال انجام است.

*توسعه میدان نفتی سوسنگرد با شریک خارجی

رئیس سازمان گسترش در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید آیا سازمان گسترش در طرح‌های جدید نفتی نیز حضور دارد؟ اظهار داشت:اردیبهشت امسال مجوز وزارت نفت را برای توسعه یک میدان نفتی دریافت کردیم.

وی توضیح داد: این مجوز برای انجام مطالعه روی میدان نفتی سوسنگرد صادر شده که یک شریک معتبر بین المللی را برای این کار انتخاب کرده‌ایم و بعد از مطالعه قرارداد توسعه و اکتشاف را نیز خواهیم داشت .

به گفته وی، حجم سرمایه گذاری در این پروژه را حدود 800 تا 900 میلیون دلار عنوان کرد.

معظمی همچنین از اعلام نام شریک خارجی ایدرو در این طرح خودداری کرد.

*بی‌سلیقگی ایران خودرو در اعلام پیش‌پرداخت پژو 2008

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در ادامه درباره عملکرد ایران خودرو در پیش فروش پژو 2008 و دریافت پیش پرداخت 60 میلیون تومانی از خریداران، گفت: ایران خودرو در دریافت این مبلغ بی سلیقگی کرده است.

وی با بیان اینکه قرار نیست ما و وزارت صنعت در این مورد دخالت کنیم، افزود:وزیر صنعت در این خصوص 4 یا 5 جلسه گذاشت، سازمان حمایت نیز در این مورد اطلاعیه داد و افرادی که پول واریز کرده اند در زمان تحویل خودرو، این موضوع برای آنها لحاظ خواهد شد.

*مردم از خدمات پس از فروش خودروسازان ناراضی‌‌اند

وی در ادامه با بیان اینکه مردم از خدمات پس از فروش خودروها ناراضی هستند، گفت: مردم انتظار دارند خودرویی که تحویل می گیرند از نظر خدمات پس از فروش و کیفیت در سطح مطلوبی باشد و در این مورد فشار سنگینی بر خودروسازان وجود دارد.

وی تصریح کرد: تذکرات فراوانی در زمینه کیفیت به خودروسازان داده شده اما با شاخص های مورد نظر ما و مردم فاصله دارند.

رئیس سازمان گسترش با بیان اینکه تولید خودروهای گران قیمت مورد نظر جامعه هدف ما نیست، گفت: رنج قیمتی برای جامعه هدف ما 20 تا 30 میلیون تومان و همچنین 30 تا 40 میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: هدف وزارت صنعت این نیست که واردات خودرو افزایش یابد بلکه هدف این است که از طریق افزایش تولید داخل و افزایش کیفیت، بازار هدف تأمین شود.

* اختلاف نظر ایدرو و رنو در زمینه داخلی‌سازی

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع در ادامه در مورد مشارکت ایدرو و رنو نیز اظهار داشت: مشارکت با رنو امسال شروع می شود و برنامه تولید مشترک با این شرکت طی سال جاری روزانه 11 دستگاه است.

وی با بیان اینکه حدود 10 ماه است که با رنو در حال مذاکره هستیم، گفت: باید قراردادی منعقد شود که منافع دو طرف را تأمین کند، هدف ما حداکثر استفاده از توانمندی داخلی است. بنا نیست قراردادی ببندیم که باعث تسهیل واردات به کشور شود.

معظمی ادامه داد: در این نوع طرح‌ها طرف خارجی باید بخشی از منابع مالی را تأمین کند، آنها می گویند اگر قرار است سهم بیاوریم پس شما نباید در زمینه سهم داخلی سازی محدودیتی ایجاد کنید،اما از نظر ما قراردادها نباید طوری باشد که هر طور دلشان می خواهد از آن برداشت حقوقی کنند.

وی با بیان اینکه قرارداد سازمان گسترش و رنوی فرانسه به زودی در همین دولت امضا خواهد شد، گفت: مدیریت پروژه با رنو است، اما چارچوب‌های حقوقی و اساسنامه طوری دیده شده که منافع کشور در آن وجود داشته باشد. یکی از دلایل به تعویق افتادن این قرارداد همین مسئله است.

رئیس سازمان گسترش با اشاره به اینکه محدودیت خاصی برای واردات وجود ندارد، گفت: تولید داخل باید طوری باشد که رقابت‌پذیر بوده و از قیمت منطقی و کیفیت مناسب برخوردار باشد، علاوه بر این در قراردادهای جدید با شرکت‌های رنو، پژو و سیتروئن گفته شده که سالانه حداقل 30 درصد تولیدات و قطعات باید از ایران صادر شود و اگر این مسئله عملی نشود، تولید شرکت باید کاهش یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از برجام 28 توافقنامه در سازمان گسترش به امضا رسیده است، اظهار داشت: 8 یا 9 مورد از این توافقنامه‌ها به قرارداد منجر شده و در حال اجرای آنها هستیم.

معظمی در مورد طرح‌های در دست اجرا توسط سازمان گسترش نیز گفت: فاز 14 پارس جنوبی در حال اجرا است و در حال حاضر 4 هزار و 500 نفر در این بخش مشغول به کار هستند که باید به 8 هزار نفر برسد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح تربیت 500 مدیر در کلاس جهانی نیز آغاز شده که 50 نفر آنها آموزش دیده‌اند و اجرای فاز دوم پروژه نیز در مهرماه آغاز خواهد شد.

به گفته معظمی، تولید توربین با کلاس F با مشارکت ایتالیایی‌ها و سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی برای امسال در دست اجرا است و علاوه بر این، طرح الیاف شیشه در مرند با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومان، طرح تولید تایر در زابل با سرمایه‌گذاری 160 میلیون یورو، طرح تولید تایر در لرستان با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان و طرح بیو اتانول سوختی در کرمانشاه با سرمایه‌گذاری 220 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هایی است که سازمان گسترش در آنها نقش دارد.

* سفره پارس جنوبی تا پایان سال آینده جمع می‌شود

وی همچنین با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در فاز 14 پارس جنوبی 3 هزار نفر دیگر نیز نیروی کار اضافه کنیم، گفت: در حال حاضر در تمام فازهای پارس جنوبی حضور داریم و سفره فازهای پارس جنوبی تا پایان سال آینده جمع می‌شود.

رئیس سازمان گسترش ادامه داد: وزارت نفت و شرکت ملی نفت هنوز در مورد پارس شمالی برنامه‌ای را اعلام نکرده‌اند، اما اگر برنامه‌ای وجود داشته باشد حتماً سازمان گسترش نیز آماده ورود به آنجا خواهد بود.

وی تصریح کرد: در مورد انتقال گاز پارس جنوبی نیز در مناقصه‌ای شرکت کردیم که از نظر ما شرکت لوله‌گستر از لحاظ توانمندی و قیمت می‌تواند برنده مناقصه باشد که امیدواریم به نتیجه برسیم.

وی اظهار داشت: در این مورد نشستی را با وزیر نفت داشته‌ایم.

* از شرکتهای کشتی‌رانی و نفتکش کلی خواهش کردیم که کشتی داخلی تحویل بگیرند

معظمی همچنین در مورد وضعیت ساخت کشتی در کشور خاطرنشان کرد: کشتی در کشور ساخته شده اما ساخت آن به جای 4 سال، 11 سال طول کشیده و همین مسئله قیمت تمام‌شده را افزایش داده است.

وی ادامه داد: با مسئولان شرکت کشتی‌رانی و شرکت نفتکش صحبت کردیم، از آنها کلی خواهش کردیم که بیایند و کشتی‌ها را تحویل بگیرند، آنها نیز بزرگواری کردند و تحویل گرفتند، اما این کشتی‌ها باید 8 سال پیش تحویل داده می‌شد.

رئیس ایدرو با بیان اینکه در حال حاضر تا 95 درصد منابع مالی مورد نیاز در این بخش از طریق خارجی‌ها تأمین می‌شود، گفت: با کره‌ای‌ها شریک شدیم، با شرکت کشتیرانی و نفتکش نیز تفاهم کردیم که همه سفارش‌ها را به خارجی‌ها ندهند و آنها نیز پذیرفتند.

به گفته وی، شرکت مشترکی با حضور سازمان گسترش، شرکت‌های کره‌ای، چینی و همچنین شرکت کشتیرانی و نفتکش برای ساخت کشتی‌های بزرگ توسط ایزوایکو تشکیل شده است.

رئیس سازمان گسترش همچنین با بیان اینکه سالانه حجم قابل توجهی از منابع مالی کشور صرف تعمیر کشتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌شود، ادامه داد: می‌توانیم از توان داخل در این زمینه استفاده کنیم.

معظمی در پایان از رونمایی 50 طرح برای جذب سرمایه‌گذار در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان گسترش خبر داد و گفت:‌ برای اجرای این طرح‌ها حدود 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین 50 عنوان پایان‌نامه تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در بخش های مختلف از جمله خودرو، انرژی و صنایع پیشرفته اعلام خواهیم کرد که سازمان گسترش از این پایان‌نامه‌ها حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
   دیگر رسانه ها  
توقف تولید پراید تا پایان سال آینده -- فانوس نیوز
5 نکته مهم ورزشی برای زنان بالای 40 سال -- آریا
تهرانی ها نخستین ماه تابستان راحت تر نفس کشیدند -- آریا
روز ششم نبرد عرسال/تثبیت حضور نیروهای مقاومت در مناطق آزادشده -- ایرنا
آغاز جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خوزستان -- شبستان
الهه کولایی: شهرداری قرار نیست به تنهایی همه مشکلات تهران را حل کند -- جماران
حفظ هوشیاری و عمل متقابل در واکنش به تحریم های غیر هسته ای -- جماران
گردان همجنس بازان در رقه چه می کند؟! -- آریا
گندمهایی که به دستمان می رسد ایندکس پایینی دارد -- غلات نیوز
اولین عکس از قاتلان بنیتا 8 ماهه -- جنوب نیوز
 
   قیمت جهانی ارز  
 
   قیمت جهانی طلا  
 
   بازار طلا و ارز  
   قیمت جهانی نفت  

 
   شاخص بورس  
   قیمت روز خودرو  
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© اکو ویژن 1391
info@ecovision.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار