صفحه اول    تماس    ارسال خبر    پیوندها  
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 - 06:28   
  تازه ترین اخبار:  
   پربیننده ترین مطالب  
  خودروی لوکس هیوندای برای مصاف با بزرگان +عکس
  قیمت انواع خودرو رنو در بازار+ جدول
  پشت‎پرده تغییر قوانین واردات خودرو پس از ۸ سال
  بدون تشریفات از بیمه سامان وام بگیرید
  وعده‌های تکراری بازشدن ثبت سفارش خودرو و قیمت‌هایی که گران می‎شود
  سامانه صیاد فردا رونمایی می‌شود
  صادرات 28 هزار تن قیر از بورس کالا
  واریز سود سهام عدالت، هفته آینده
  خودروهایی که به خط پایان رسیدند
  شاخص کل سبز پوش شد
  مسجد ها، تکیه ها و هیات های مذهبی بیمه می شوند
  برندگان قرعه‌کشی پرداخت الکترونیک سداد مشخص شدند
 
   آخرین مطالب  
  وعده‌های تکراری بازشدن ثبت سفارش خودرو و قیمت‌هایی که گران می‎شود
  شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران اوّل شد
  مسجد ها، تکیه ها و هیات های مذهبی بیمه می شوند
  وضعیت قرمز برخی صنایع بورسی
  تیم کاراته شرکت بیمه تعاون معرفی شد
  خودروهایی که به خط پایان رسیدند
  پیشرفت ۸۲ درصدی راه‌آهن مراغه-ارومیه/‌ اعتبار پروژه ۸۷۰ میلیارد تومان
  حمایت اتاق بازرگانی از سرمایه گذاری بین ایران و مجارستان
  تولید تجمعی 4 میلیون بشکه نفت از میدان مشترک آذر
  تقویت بازارهای بورس‌ قطر پس از قرارداد خرید 24 فروند هواپیما از انگلیس
  کلاهبرداری با آگهی واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی/تصمیم جدیدی برای خودروهای ممنوعه گرفته نشده است
  مالیات فروش پژو ۳۰۱ در دفترخانه‌ها ۸۲۰ هزار تومان تعیین شد
- اندازه متن: + -  کد خبر: 77256صفحه نخست » اخبار ویژهشنبه، 24 تیر 1396 - 07:45
به این دلایل قیمت بلیط مترو باید تا 5برابر افزایش یابد
در حال حاضر ظرفیت حمل متروی تهران سالانه یک میلیارد مسافر است اما چنانجه 1000 واگن مورد نیاز مترو تامین شود ظرفیت جابجایی مترو تا ده میلیارد مسافر در سال نیزقابل افزایش است. هزینه احداث هر کیلومتر مترو در تهران 200 میلیارد تومان است. با خرید 1000 واگن و احداث خطوط جدید مترو و افزایش تعداد مسافرین به ده میلیارد مسافر در سال درامد شرکت مترو به بیش از 20 هزار میلیارد تومان در سال افزایش خواهد یافت
  

ترابر نیوز:

در حال حاضر قیمت بلیط مترو برای همه مسیرها برای جابجایی تا یک ایستگاه یا ده ایستگاه یا بیشتر جمعا حدود هزار تومان است در حالی که در شهر تهران برای جابجایی یک ایستگاه حداقل باید 1000 تا 1500 تومان پرداحت نمایید از مرکز تهران تا حرم امام با تاکسی باید حداقل 20 هزار تومان پرداخت نمایید یا از شرق تهران تا غرب با تاکسی باید همین میزان پرداخت شود اما با مترو که خطر تصادف ندارد و بدور از ترافیک و صدای بوق، در زمان مد نظر به مقصد می رسید کرایه جابجایی مسافر 1000 تومان است.

در حال حاضر ظرفیت جابجایی متروی تهران سالانه یک میلیارد مسافر است اما چنانجه 1000 واگن مورد نیاز مترو تامین شود ظرفیت جابجایی مترو تا ده میلیارد مسافر در سال نیز قابل افزایش است. هزینه احداث هر کیلومتر مترو در تهران 200 میلیارد تومان است و این حجم عظیم سرمایه گذاری با منطقی کردن کرایه مسافر از درآمد حاصله و منابع ارزان خارجی قابل تامین خواهد بود. چنانچه نرخ کرایه مترو متناسب با طول سفرها منطقی شود ممکن است حدود 20 درصد کاهش مسافر به دنبال داشته باشد اما افزایش درآمد حاصل از کرایه حمل غیر قابل مقایسه با کاهش احتمالی تعداد مسافر خواهد بود.

ترافیک آزار دهنده ترین مشغله ذهنی سکونت در تهران است ترافیک منجر به آزار روحی مردم پایتخت و آلودگی شدید هوا و انواع بیماری های ناشی از آن است. میلیارد ها ساعت از وقت گرانبهای و ارزشمند مردم در ترافیک ضایع و نابود می شود و درمان این دردهای جانکاه منوط به گسترش شبکه مترو در همه نقاط پایتخت است.

مزیت های افزایش قیمت بلیط متروی تهران چیست؟

1- درآمد لازم برای خرید 1000 واگن و رساندن ظرفیت جابجایی مسافر به ده برابر وضع موجود فراهم می شود

2- درآمدلازم جهت راه اندازی سریع خطوط مترو و گسترش شبکه ریلی به همه نقاط فراهم می شود

3- با خرید 1000 واگن و احداث خطوط جدید مترو و افزایش تعداد مسافرین به ده میلیارد مسافر در سال درامد شرکت مترو به بیش از 20 هزار میلیارد تومان در سال افزایش خواهد یافت

4- با افزایش درآمد مترو و گردش مالی آن و اعتبار شرکت مترو امکان دریافت میلیاردها یورو وام ارزان قیمت برای این شرکت فراهم خواهد گردبذ

5-کرایه 1000تومانی مترو باعت می شود همه مزایای فوق العاده فوق از دست بروند و سزعت توسعه مترو با همین میزان اندک و آزار دهنده ادامه یابد.

6- سرمایه گذاری در توسعه شبکه مترو و ساخت هزار واگن مترو منجر به اشتغال ده ها هزار نفر در شرکتهای واگن سازی، شرکتهای عمرانی و پیمانکاری و بخش بهره برداری شبکه مترو می گردد.

7- مبلغ هزار تومان، عامل استفاده مردم از مترو نیست بلکه مزیت های مترو منجر به استقبال مردم از مترو شده لذا افزایش کرایه مترو به 2 تا 5 هزار تومات متناسب با طول مسیر منطقی ترین تصمیم است و هر روز تاخیر در اتخاذ این تصمیم منطقی فاصله گرفتن از منطق و تدبیر و نمایش بی تدبیری است.

8- قیمت یک دستگاه TBM حدود 15 میلیون یورو است و با هر دستگاه در سال می توان حداقل 5 کیلومتر تونل احداث نمود لذا برای توسعه سریع شبکه متزو نیاز به خرید حداقل 20 دستگاه TBM مدرن است و برای خرید این دستگاه ها حداقل 300 میلیون دلار نیاز است که با اجرای برنامه فوق هزینه آن تامین خواهد شد.

پائین نگه داشتن کرایه مترو طی 10 سال گذشته چه نتیجه ای به دنبال داشته جز مسدود نمودن سرعت سرمایه گذاری و رشد شبکه مترو در تهران، چنانچه طی 10 سال گذشته به مرور قیمت بلیط مترو منطقی می شد اکنون شاهد توسعه به مراتب بیشتر شبکه مترو در پایتخت بودیم و مردم طی این مدت این همه زجر ترافیک و آلودگی هوا را در زندگی خود نمی دیدند. این تصمیم خارج از منطق و عقل واقع نگر، همه اش هزینه بود و منفعت قابل دفاعی به دنبال نداشت.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
   دیگر رسانه ها  
حمایت اتحادیه اروپا از توافق برجام امیدوارکننده است -- تسنیم نیوز
ضرورت نظارت بر انتشارکتب دینی -- تسنیم نیوز
رایزن نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو ماهیت تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی با متهم ساختن دیگران قابل پنهان کردن نیست -- فارس
دیدار رییس جمهوری با رهبران جامعه مسلمان آمریکا -- ایرنا
میزبانی مدارس استان قم از 25 هزار کلاس اولی -- فانوس نیوز
کافر همه را به کیش خود پندارد -- فانوس نیوز
صدور ویزای اربعین حسینی در 17 دفتر زیارتی استان کرمانشاه -- تسنیم نیوز
تاکید تیلرسون بر ضرورت تغییر در برجام -- واحد مرکزی خبر
تیلرسون: برجام باید بازنگری شود -- آریا
یادداشت/ ناصر نوبری حق مذاکره مجدد نداریم -- فارس
 
   قیمت جهانی ارز  
 
   قیمت جهانی طلا  
 
   بازار طلا و ارز  
   قیمت جهانی نفت  

 
   شاخص بورس  
   قیمت روز خودرو  
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© اکو ویژن 1391
info@ecovision.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار