صفحه اول    تماس    ارسال خبر    پیوندها  
پنجشنبه، 5 مرداد 1396 - 05:09   
  تازه ترین اخبار:  
   پربیننده ترین مطالب  
  مسابقه مخرب بانک ها بر سر نرخ سود
  تعیین تکلیف ۳ تعاونی غیرمجاز جدید
  سیف: موضوع غیرمجازها را سیاسی نکنید
  افزایش قیمت محصولات سایپا بر اساس مجوز شورای رقابت
  وزیر نیرو: سه نیروگاه بزرگ باظرفیت 1420 مگاوات در استان کرمانشاه در دست ساخت است
  تخریب رقبای بانکی با شایعه؟!
  بانک پارسیان ۳۱۰ شعبه ای شد
  امضای قرارداد فاینانس ۱.۵ میلیارد دلاری چین برای برقی‌کردن راه‌آهن تهرا‌ن‌-مشهد
  تیر گرما به پای واگن ها خورد/ چرا زمان حرکت قطارها تغییر نمی کند؟
  سینا، بانکی که شفاف بانکداری می کند
  بهره‌برداری از اتوبوس‌های تهران با حمایت بانک تجارت
  مزایای سه گانه طرح قیمت تضمینی گندم
 
   آخرین مطالب  
  محصولات سایپا از رشد کیفی و کمی خوبی برخوردار است
  استقبال بی سابقه مردم از نمایشگاه خودرو شیراز و محصولات سایپا
  مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپا، برای سال مالی منتهی به 1395
  سایپادیزل کامیون های فرسوده کشور را جایگزین می کند
  رونمایی از نخستین موتورملی کم مصرف کشور
  تامین منابع مالی، باعث تامین به موقع قطعات و افزایش رضایت مشتریان می‌شود
  افزایش قیمت محصولات سایپا بر اساس مجوز شورای رقابت
  رشد 20 درصدی تولید خودرو در 4 ماهه نخست سال جاری
  خودرو سازی ایران باید همگام با دنیا و رقبای منطقه ای خود حرکت کند
  کارخانه ایران خودرو کرمانشاه افتتاح شد
  بازدید مدیرعامل ایران خودرو از یک واحد قطعه سازی کرمانشاه
  مصوبات جلسه شورای عالی صادرات اعلام شد
- اندازه متن: + -  کد خبر: 77256صفحه نخست » اخبار ویژهشنبه، 24 تیر 1396 - 07:45
به این دلایل قیمت بلیط مترو باید تا 5برابر افزایش یابد
در حال حاضر ظرفیت حمل متروی تهران سالانه یک میلیارد مسافر است اما چنانجه 1000 واگن مورد نیاز مترو تامین شود ظرفیت جابجایی مترو تا ده میلیارد مسافر در سال نیزقابل افزایش است. هزینه احداث هر کیلومتر مترو در تهران 200 میلیارد تومان است. با خرید 1000 واگن و احداث خطوط جدید مترو و افزایش تعداد مسافرین به ده میلیارد مسافر در سال درامد شرکت مترو به بیش از 20 هزار میلیارد تومان در سال افزایش خواهد یافت
  

ترابر نیوز:

در حال حاضر قیمت بلیط مترو برای همه مسیرها برای جابجایی تا یک ایستگاه یا ده ایستگاه یا بیشتر جمعا حدود هزار تومان است در حالی که در شهر تهران برای جابجایی یک ایستگاه حداقل باید 1000 تا 1500 تومان پرداحت نمایید از مرکز تهران تا حرم امام با تاکسی باید حداقل 20 هزار تومان پرداخت نمایید یا از شرق تهران تا غرب با تاکسی باید همین میزان پرداخت شود اما با مترو که خطر تصادف ندارد و بدور از ترافیک و صدای بوق، در زمان مد نظر به مقصد می رسید کرایه جابجایی مسافر 1000 تومان است.

در حال حاضر ظرفیت جابجایی متروی تهران سالانه یک میلیارد مسافر است اما چنانجه 1000 واگن مورد نیاز مترو تامین شود ظرفیت جابجایی مترو تا ده میلیارد مسافر در سال نیز قابل افزایش است. هزینه احداث هر کیلومتر مترو در تهران 200 میلیارد تومان است و این حجم عظیم سرمایه گذاری با منطقی کردن کرایه مسافر از درآمد حاصله و منابع ارزان خارجی قابل تامین خواهد بود. چنانچه نرخ کرایه مترو متناسب با طول سفرها منطقی شود ممکن است حدود 20 درصد کاهش مسافر به دنبال داشته باشد اما افزایش درآمد حاصل از کرایه حمل غیر قابل مقایسه با کاهش احتمالی تعداد مسافر خواهد بود.

ترافیک آزار دهنده ترین مشغله ذهنی سکونت در تهران است ترافیک منجر به آزار روحی مردم پایتخت و آلودگی شدید هوا و انواع بیماری های ناشی از آن است. میلیارد ها ساعت از وقت گرانبهای و ارزشمند مردم در ترافیک ضایع و نابود می شود و درمان این دردهای جانکاه منوط به گسترش شبکه مترو در همه نقاط پایتخت است.

مزیت های افزایش قیمت بلیط متروی تهران چیست؟

1- درآمد لازم برای خرید 1000 واگن و رساندن ظرفیت جابجایی مسافر به ده برابر وضع موجود فراهم می شود

2- درآمدلازم جهت راه اندازی سریع خطوط مترو و گسترش شبکه ریلی به همه نقاط فراهم می شود

3- با خرید 1000 واگن و احداث خطوط جدید مترو و افزایش تعداد مسافرین به ده میلیارد مسافر در سال درامد شرکت مترو به بیش از 20 هزار میلیارد تومان در سال افزایش خواهد یافت

4- با افزایش درآمد مترو و گردش مالی آن و اعتبار شرکت مترو امکان دریافت میلیاردها یورو وام ارزان قیمت برای این شرکت فراهم خواهد گردبذ

5-کرایه 1000تومانی مترو باعت می شود همه مزایای فوق العاده فوق از دست بروند و سزعت توسعه مترو با همین میزان اندک و آزار دهنده ادامه یابد.

6- سرمایه گذاری در توسعه شبکه مترو و ساخت هزار واگن مترو منجر به اشتغال ده ها هزار نفر در شرکتهای واگن سازی، شرکتهای عمرانی و پیمانکاری و بخش بهره برداری شبکه مترو می گردد.

7- مبلغ هزار تومان، عامل استفاده مردم از مترو نیست بلکه مزیت های مترو منجر به استقبال مردم از مترو شده لذا افزایش کرایه مترو به 2 تا 5 هزار تومات متناسب با طول مسیر منطقی ترین تصمیم است و هر روز تاخیر در اتخاذ این تصمیم منطقی فاصله گرفتن از منطق و تدبیر و نمایش بی تدبیری است.

8- قیمت یک دستگاه TBM حدود 15 میلیون یورو است و با هر دستگاه در سال می توان حداقل 5 کیلومتر تونل احداث نمود لذا برای توسعه سریع شبکه متزو نیاز به خرید حداقل 20 دستگاه TBM مدرن است و برای خرید این دستگاه ها حداقل 300 میلیون دلار نیاز است که با اجرای برنامه فوق هزینه آن تامین خواهد شد.

پائین نگه داشتن کرایه مترو طی 10 سال گذشته چه نتیجه ای به دنبال داشته جز مسدود نمودن سرعت سرمایه گذاری و رشد شبکه مترو در تهران، چنانچه طی 10 سال گذشته به مرور قیمت بلیط مترو منطقی می شد اکنون شاهد توسعه به مراتب بیشتر شبکه مترو در پایتخت بودیم و مردم طی این مدت این همه زجر ترافیک و آلودگی هوا را در زندگی خود نمی دیدند. این تصمیم خارج از منطق و عقل واقع نگر، همه اش هزینه بود و منفعت قابل دفاعی به دنبال نداشت.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
   دیگر رسانه ها  
برانکو بدون سیدجلال حسینی چه می کند؟ -- اتاق خبر
واکنش قالیباف به تصویب تحریم های جدید آمریکا -- اتاق خبر
تکلیف بازیکن مورد علاقه سرمربی پرسپولیس مشخص شد -- پارس فوتبال
مدیر دفتر بهبود کیفیت آب تهران: تنها راه مدیریت آب، اتصال دریای خزر و خلیج فارس است -- جماران
نامه حجاریان به نازی آبادی ها -- ایسنا
عکس/ خواب هیجان انگیز -- جنوب نیوز
عکس/ شستشوی گنبد حرم امام حسین(ع) -- جنوب نیوز
ارسال دارو های ضروری در ایام حج به پایان رسیده است -- افکارنیوز
انهدام بمب به جا مانده از جنگ جهانی دوم در اسلوونی -- افکارنیوز
توقف تولید پراید تا پایان سال آینده -- فانوس نیوز
 
   قیمت جهانی ارز  
 
   قیمت جهانی طلا  
 
   بازار طلا و ارز  
   قیمت جهانی نفت  

 
   شاخص بورس  
   قیمت روز خودرو  
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© اکو ویژن 1391
info@ecovision.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار